Alla inlägg under april 2015

Av Emma B - 30 april 2015 13:04

Påväg till stugan över helgen, så underbart skönt! Internet för ute är lite knaggligt ibland mobil teckningen också. Så de kanske inte bli så mycket uppdaterat =)

Var ju på återbesök hos kirurgen nu i veckan, provsvaren från bröstvävnaderna hade kommit och de visade inga avvikelse. Så skönt att veta att det var friska bröst som togs bort!! Nu är mina chanser till bröstcancer väldigt väldigt väldigt små!!!! Förstår ni den känslan?! Mina tickande bomber tickar inte mer. Nu är det två nya som sitter o sitter där de ska, inte vant mig med att tissarna inte faller åt sidan vid ryggläge, eller när man sover på sidan står de bara där ändå... Jag vänjer mig nog tids nog!!!

Måste tipsa om en väldigt rolig bok igen! Nu glömde jag bort titeln, något med "missångerträsk" av Martina Haag, =) ok va ja skratta!!

Min stora tjej och jag hade pannbands verkstad i morse, blev några stycken!!

Av Emma B - 28 april 2015 20:42

Idag tog jag tåget på morgonen ner till Sunderby sjukhus och ett återbesök för tissarna. Hade tid 10,50 fick komma in 10,45 och var ute ur sjukan 10,55. Snabba puckar! Då hade kirurgen kollat klämt och hummat. Såg fint ut men en finjusterings operation blir i höst. Sen plåstrade dom om såren o vi var klara.. Kul Att åka tåg 3,5 timme för 10 minuters besök o sen tåget 3,5 timme .., jag hoppade på bussen och shoppade lite tyg inne i Luleå. Så i morgon blir de o sy lite mer pannband! Läste en väldigt rolig bok idag " welcome to sameland" riktigt rolig!! Nu ska jag strax krypa ner i sängen.. Segt o resa =)

Av Emma B - 28 april 2015 06:56

Tåget var försenat så vi tog det extra lungt till tågstationen, för att väl komma dit och se tåget rulla iväg=/ vaknade me ett ryck och inser att kl är 04.55 och att tåget går först 05,51. Bara en dröm! Gudars va rädd jag blev!! Skulle liksom vara en mardröm att missa tåget, ca 34 mil tåg är inget man vill missa... Men nu sitter jag sen en timme tillbaka nerhasad i en stol. Har en rolig bok och matsäck med mig. Så ja njuter lite =)

Mitt ute i ingenstans dyker ett fint teglat hus upp

Av Emma B - 27 april 2015 20:34

Blev lite mössor sydda efter lunch idag, försökte göra pannband, men min logiska sida var inte med mig. Hur ja än gjorde blev vändningen tokig=/ något o bita i på onsdag =)

Av Emma B - 27 april 2015 12:31

Är ensam hemma, det är sååå tyst att tillomed klockornas tickande i otakt hörs! Jätte läskigt!! Måste nog dra på radion som sällskap! Har efter morgonens bestyr inte gjort något. Början till huvudvärk försökte undvikas genom sova några timmar men de gick visst inte.. 2,5 timme kvar innan familjen kommer hem o jag är rastlös =/ ute snöar det så håller mig nog inne =) funderar på att gå ner i pysselrummet och sy lite mössor. Men först lite kaffe o se om huvudvärken släpper!

Av Emma B - 27 april 2015 06:59

Sovit rätt gott inatt, lilla F körde ett skrikpass vid 12 men annars har vi snarkat=) det är så ljust ute nu, från tidig morgon till efter 23 på kvällen. Kommer bli skönt att gå hem från jobbet 22 i ljuset.
Mange har fört de två yngsta till förskolan och de två äldsta ska vid 8 iväg till förskoleklass och läkarn. Vår dotter med epilepsi ska ta nya blodprover förvaret se så kroppen tål medicinen. Hoppas det, men dock ser vi att hon har fått mycket större och svullna blåmärken de sista veckorna. Bra att de kollas upp. I eftermiddag har vi " efterinskolningssamtal" på förskolan också mycket möten i perioder. Nu ska jag fixa fram frukost till kidsen o sen kör dagen igång!

Har inte riktigt fattat hur jag svarar på kommentarer som skrivs, skriver ett svar men bloggen verkar inte svara tillbaka=/
Ha en toppendag där ute i världen!

Av Emma B - 26 april 2015 20:32

Idag tog vi oss friskluft i björkis. Underbart att bara behövs köra knappt 70 minuter för att komma till denna underbart vackra plats! Mannen och älsta dottern körde i barnbackarna och näst älsta fick köra med sele framför mannen då hon istället för slalom gärna kör störtlopp! Ska försöka jobba upp och köra en dag till innan backarna stänger. Jag och kompisen H körde markservicen med de två yngsta i skaran, solen sken så fint och vinden gjorde det lätt att andas =) solen smakade lite väl mycket på min näsa tror jag minsann

De insåg att pulkföret inte var så bra nåmer på vintergatan

Av Emma B - 25 april 2015 19:32

Det är nog inte många ställen nan kan cykla på vägarna och skida i parkerna! Jätte mycket snö kvar i terrängen och bara fina vägar! Ungarna har cyklat och lekt med lera o snö=) Idag har vi städat alla tre våningarna och tvättat o vikt massa tvätt, städat 2 gaderober också. Smått trött i kropp och knopp! Nyss avnjutit en go grill middag och på en stund så kommer en kompis för kvällsmys och deklaration fix, sålde ett hus förra året då blir de lite extra papper på deklarationen. Nu ska vi natta tjejerna ! Kram på er

Lilla F tyckte hon kunde ligga på vägen =)

Vintergatans huliganer!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg! här får ni följa mig i livet på vintergatan, just nu mestadels om min kommande operation. Är bärare av brca 1. mer om det finns att läsa i bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards