Alla inlägg under maj 2015

Av Emma B - 31 maj 2015 22:54

En dag jag tänker lite extra mycket på min saknade mamma. En dag som jag fått så mycket kärlek och mys av min familj, men det som saknas är att uppvakta min mamma. Hoppas lilla mamma fått tårta o presenter i himmelen idag. Jag fick sovmorgon till 07, och kaffe och kaka ( mariekex med smör på =) så fint av mina älskade.

En klick störningar marmelad också =)

Av Emma B - 29 maj 2015 17:53

Idag Har nog våren med lite värme anlände till Norrland! Har varit ute mest hela dagen o det är så skönt att vädra lungorna! Sen att vi dock går med vindbyxor o jacka o mössa de e sak samma=)

De händer en hel del hos oss och i vår närhet både roliga och tråkiga saker. Livet tar o livet ger på gott och ont.

En sprakande eld är balsam i själen!

Midsommarkransar tillverkas för fullt då det inte blommar så mycket här till midsommar

Vab

Av Emma B - 27 maj 2015 14:29

Fick gå från jobbet o vabba idag =/ 5 åringen låg o gallskrek på golvet o klagade på huvudvärk.=/ Lill hönan.
Regnar så skönt ute idag, rensar luften på snö mögel o damm. Har massor att skriva om men tar mig inte riktigt tid!

Av Emma B - 24 maj 2015 23:28

Extra mycket vila blir det när man vaknar med gallstensanfall, var ju knappt 10 dagar sen sist. Lite elakt av min galla att jävlas idag också. Man och ungar nåde uttråkade, vädret var soligt men kallt o grymma vindar. Att jag sen låg däckad med hink ( utan spade) gjorde inte dagen roligare! Tvätten blev inte vikt och inget vettigt gjort i hemmet., jag har typ dvalat i ca 7 timmar så jag är inte jätte trött just nu.. Kl 23.21 Men sover nog snart ändå! Tur att jag i morgon är ledig, har tid med M till läkaren så små tjejerna får vara på förskolan under tiden vi är på sjukan. Sen kör vi en hemma fix dag =)
Studsmattan kom upp igår och de var fullt ös på studsande barn! Så kul att de börjar bli lite vår värme i luften , äntligen !
Idag på eftermiddagen smet jag iväg till min kompis H, lite fika och te och lugnt samtal gjorde susen för mitt stormiga huvud! Men nu ska jag stänga mina blå o sova!

Pinnbröd på grill

Smällt smör

Vänd i kanel och socker

= smak av kanelbulle!

Av Emma B - 22 maj 2015 20:08

Äntligen helg!!! Ska bli så skönt att slippa dra upp ungarna 05,30! Bara för de kliver de väl upp tidigare ändå i morgon. Hoppas på o sova till 8 =) alla utan jag o Tuva har sovit middag idag. Så just nu skulle jag kunna sova =/
Hoppas att helgen bjuder på finväder så vi jan kratta gården och plocka fram studsmattan i morgon. Krattade lite idag när det regnade, luktar så gott med vår regn!! Ungarna håller igång som tusan o jag funderar på att säga godnatt. Har kört med alvedon o halstabletter hela veckan för förkyldningen så det tar ut sin rätt!

Igår gjorde jag premiär i badhuset med nya hyllan. Många som stirrade i duschen på de där konstiga tissarna utan bröstvårta. Går ju inte o skjula sig hela tiden i duschen. Blir nog bra med " bröstvårt tejp " =)

Nu ska jag bädda min säng för att sen krypa ner=)

Veckans fredagsmys!

Utsikten från jobbet

Av Emma B - 20 maj 2015 17:31

Hinner inte med att skriva så mycket som jag önskar! Jobbet barnen o livet tar väldigt mycket tid. Som det gör för alla! Jag trivs jättebra på nya jobbet. Men det är nåde slitigt med långa dagar på förskola alt långa sega "ensamma" kvällar för familjen när jag jobbar. När ska man hinna med att vara social?! När ska man hinna träna?! Ja dessa när var hur gör att jag har funderingar till hösten. Återkommer mer om det nå annan gång. Nu ska jag kolla kylen vad som behövs handlas!

Kiira inte så nöjd på gårdagens promenad

Av Emma B - 18 maj 2015 08:44

Har sina fördelar och sina nackdelar. En stor fördel är att jag och barnen hinner sova lite längre samt hinner städa tvätta och förbereda eftermiddagen. Nu rullar tvättmaskinen efter helgens nattgäster. Så dax att ge sen mer jobb. Sen blir det lite tok städ och mys med de tre små som jag lämnar på förskolan lagom till lunch. Sen blir de jobb för mig och Mange hämtar vid 15. Men en stock nackdel är när em jobb krockar med allt! I morgon ska två på simskola sen möte på förskoleklass, barnen missar gympan pga simskolan men de har gympat hela höst och våren så nu får de simma =) försöker själv pussla om jobbet i morgon så jag kan vara med på badet och mötet. Men detta hade inte funkat utan våran underbara vän H! Hon ställer upp o tar tjejerna till badet de gånger jag jobbar. Och passar tjejerna när jag o Mange måste på möte. Tur vi har våran underbara vän här i stan!!!
Nä nu har jag svamlat länge nu måste jag sätta fart på dagen!

[Bild]

Snart är snön borta för iallafall några veckor!!

Av Emma B - 17 maj 2015 09:19

Finns det en paus knapp på livet?! Det bara springer iväg och på tok för mycket saker som krockar med varandra. Ja livet dom heltidsarbetande småbarnsförälder är inte lätt! Skolmöte, simskola, gympa avslutning, jobb ... O livet.. Fullt upp..

Igår var vi med våra kompisar till Narvik. Helt underbar stad med vacker natur! Strålande sol dock en del vind. Men i Narvik var det grönt och smått frodigt här i Kiruna snöar det än.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg! här får ni följa mig i livet på vintergatan, just nu mestadels om min kommande operation. Är bärare av brca 1. mer om det finns att läsa i bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards