Alla inlägg under juni 2015

Av Emma B - 28 juni 2015 20:23

Det är så skönt med frisk luft i lungorna! Frisk kall fuktig skön luft. Sitter nu ute i ett soligt Kiruna temperaturen visar ca 7 grader varm. Varmt... Ja i dunjackan o mössa så blir det varmt. Sommaren är ovanligt seg här i norr. Myggen har dock börjat vakna men inte värmen.
Midsommar helgen var däremot varm o skön! Helt underbar trots en o annan mygga!! Kiruna festivalen har vi oxå överlevt med mer eller mindre vinterkläder!
Annars är det jobb i två veckor till mannen har en vecka till. Sen några veckor semester skönt!!!

Hmm en is kaffe i denna kylan var lite kallt!!!

Av Emma B - 17 juni 2015 19:53

Midsommar mitten av sommaren snart vänder det altså till mörkare tider. Men midsommar utan sommar?! Här i norr går vi med mössa vantar o ja även vinterklädern på. Vart är sommaren? Efter jobbet i morgon drar vi till stugan för lite helg mys. Ska bli skönt med miljö ombyte, men jag hoppas att jag har energi över till roligheter och inte bara " läsa bok" energi=/..
Har i veckan gott 2 månader sen bröst operationen. Ja nu är nog färgen återställd inte lila o gröna må mer. Men ännu ganska "fult sydda" lite gropar här o var och en del vätska nertill. Lite konstigt. Men det blir ju en till op för att fixa sånt till hösten. Ångrar inte en sekund att operationen är gjord, de är så sjukt skönt!!
Ligger o lyssnar på en snarkande Frejja brevid mig. Mysigt!

En annan del av kiruna

Sol natur orientering det ger energi!!

Av Emma B - 12 juni 2015 22:31

Idag var en fin solig kall skolavslutningadag här i Kiruna! Tuva slutade förskoleklassen och de kändes som hon redan växte en meter! Jag har som vanligt för lätt för tårar när jag ser mina fina barn, och extra lätt om en kyrka är inblandad. Kan sen min mamma gick bort inte höra en psalm utan att grina. Lite jobbigt. Och så vill man ju inte visa någon att man grina o små grina är svårt.. Så idag fotade jag taket inuti kyrkan för att slippa visa att jag grina=/ blev lite fika tårta ute på gården med mössa o vantar på =) kallt!!! Sen blev det lunch på resturang och sen lite städ o garaget o sen for jag o jobba. I morgon ska Tuva på ridläger, 6 timmar lördag o 6 timmar söndag. Ska bli kul att låta henne göra detta. Nu ska jag fortsätta grubbla o försöka sova

Insida av Kiruna kyrkas tak

Av Emma B - 10 juni 2015 20:50

Har mött en kvinna på jobbet, en sjuk kvinna som förlorat sitt tal men pratar med pektavla. Idag när jag sa hej då till henne ( hon är inte kvar mitt nästa jobbpass " så pekar hon på tavlan " du är min ängel" kan säga att de smög sig fram en tår både på henne och mig! Denna kvinna är en riktig kämpe och jag är så glad att jag kunnat göra hennes sjukhus vistelse så bra som möjligt! Det där lilla extra.

Känner mig dock själv som en urvriden disktrasa, en sunkig sur disktrasa! Att ge 100 på jobbet 100 som mamma och 100 som fru 100 som kock städtant tvättant hundrastare m,m är ap jobbigt!
Några veckor till sen är det semester! Så det är väl bara att stå ut! Men då är den stora frågan om jag vill ha det såhär till hösten!? Är det rätt att det ska kännas såhär!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg! här får ni följa mig i livet på vintergatan, just nu mestadels om min kommande operation. Är bärare av brca 1. mer om det finns att läsa i bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards