Alla inlägg under juli 2015

Av Emma B - 25 juli 2015 21:48

Idag är det 8 år sedan min kära mor somnade in. Hon finns med mig dagligen i allt jag gör. Önskar så att hon funnits ett telefonsamtal bort o bara surrat. 8 år. Herregud . Mina barn har än så länge inte sett henne på foto än. Jag har inget framme. Har inte tagit tag i den biten än. I en mapp på den externa hårddisken finns massa foton o fillmklipp. Väl gömd så jag av misstag inte råkar öppna. Tids nog kommer nog dagen jag är redo att öppna den där mappen! Men inte än.. Tårarna rinner i smyg o ja känner samma tomhet som den där onsdagskvällen i rantishuset. Lilla älskade mamma.. Din sten finns så långt borta, men du är alltid nära. Älskade lilla mamma..

Sitter hon måntro där på molnen o tittar på oss?

Av Emma B - 24 juli 2015 10:29

Nu har vi varit här i stugan i Rantis i två veckor. Tiden har gott fort! Vad har vi gjort, vad har vi inte gjort, vad ville/vill vi göra!? Ja vi har ju pysslat på dagarna i ända, klippa gräs rensa sly, måla förråd , bygga en hammock, städa bastu , fixa med ved.
Ja dagarna går. Med fyra barn har man ju dessutom 8 extra händer, både till nytta och o nytta! Besökare från ditt och datt som bjudits kaffe och fika. Ugnen i denna stuga en gamal regina är grym att grädda bullar i!

Mygg har också förgyllt våra dagar. Inte så farligt med mygg just här men på andra ställen har de verkligen förpestat!

En tur till Haparanda Ikea med barnen gjorde jag med. Men det var typ hopplöst! Grymt mycket folk o våran minsting var tokig o ville försvinna bland allt folk!

I morgon åker vi hem till Kiruna, packa upp och packa om för att på måndag åka på bil tält semester till lofoten och sen vidare med båt till Bodö o sen bila till Umeå och sen upp igen =)
Nu har jag pausat klart, röjer fram stranden så båten får plats!

Av Emma B - 8 juli 2015 20:38

Sorry dåligt med uppdateringar! Nya jobbet är inte lika lungt som förra så jag hinner inte blogga om dagarna =/ o på kvällarna är jag oftast gör trött!
Nu har jag ner räkningen till semester, 2 dagar kvar! Jippi!!! Sen blir det stugan någon vecka o sen bilsemester med tält till byske och upp till lofoten!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg! här får ni följa mig i livet på vintergatan, just nu mestadels om min kommande operation. Är bärare av brca 1. mer om det finns att läsa i bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards