Alla inlägg under september 2016

Av Emma B - 22 september 2016 13:15

Nu är det på tiden att jag skakar liv i denna blogg igen! Har saknat att ha ett ställe och skriva av mig med mina tankar och funderingar! Men detta år har gått i ett rasande tempo, hinner ju knappt med själv. 

Bytta jobb i början av året, gick tillbaka att vara dagmamma så jag och familjen skulle få mindre stress. Det funkar rikigt bra! kul är det också at kombinera intressena med barnen. Jobbar kvar som tim vik på sjukhuset  o de känns ibland som att jag jobbar dygnet runt (visserligen sant=)) 


Ska avslöja att vi håller på med förändrigar igen.. familjen som aldirg kan göra som "alla" andra =) det är vi det! Men de är kul! förändrigar har även jag själv gjort i år.. i februari bytte jag kost till lchf, och mår mycket bättre! slutat med ett flertalet mediciner mot diabetesen jag hade haft sen jag varit gravid. och äter nu lchf med tillskott av järn och vitaminer.  Järn kan jag förhoppningsvis sluta med innom kort. att vågen dessutom visa - 18 kg känns som en bra bonus!


Nu är även bollen i rullning för att ta bort mina äggstockar och livmoder. Kan säga att det känns jätteskönt att bli av med det som riskerar att jag dör i förtid.  hemska tanke!  samtidigt som att de gör lite ont i hjärtat att jag aldrig mer kommer kunna föda barn. Men det är ju bestämt och igenompratat från alla håll o kanter att de räcker med med 4 barn vi har. Sen är det ju inget som stänger portarna för att hjälpa andra barn som behöver föräldrar!



Nu ska ja återgå till vardags stöket!

Men på återseende!

/Emma

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg! här får ni följa mig i livet på vintergatan, just nu mestadels om min kommande operation. Är bärare av brca 1. mer om det finns att läsa i bloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards